ŽIVOTNÍ STYL

Nepoddávej se jarní únavě, bojuj s ní aktivně

21.03.2017 REDAKCE
Autor článku

Nepoddávej se jarní únavě, bojuj s ní aktivně

 Již brzy přijde jaro, slunečné dny budou přibývat, ale ty bys raději zůstala v posteli?  Přečti si několik tipů, jak probudit své tělo a užívat si jaro aktivně.

Začněte zvolna - procházkou

Pojďme začít zvolna. Obleč si pohodlné oblečení, kvalitní obuv a jdi se projít. Venkovní prostředí, čerstvý vzduch a slunce tě nabudí pozitivní energií. Kolik ujdeš a kam až tě kroky povedou je samozřejmě na tobě. Dle studií je doporučená denní dávka 7 km, což představuje asi 10 000 kroků. Ke zlepšení motivace můžeš využít krokoměr nebo aplikace v telefonech, které měří vzdálenost. Mnohým bude motivací závěrečný výhled, zasloužená káva nebo strávený čas s přáteli. Třeba tě chůze nadchne tak, že v květnu vyrazíš na známý pochod Praha Prčice. Na ten se vybav vysoce kvalitní obuví, dostatkem tekutin, svačinou a hlavně odolností. Nejdelší trasa totiž měří 70 km.

Tip: Zabal si svačinu, třeba zdravou tyčinku či ovoce a doplň energii i vitamíny. Vitamíny pomohou tělu vyrovnat se s nemocemi a stresem ze zimního období.

Odlep se od země - běhejte

Procházíš se parkem a kolem tebe běhá stále více lidí - mladí, staří, hubení i otylejší. Vyzkoušej to i ty, zaběhej si také. Běh, jako pohyb, při kterém se v některých momentech nedotýkáš země, je skvělý nejen pro tvojí kondici, ale vyčistí i tvůj mozek a věř, že budeš myslet pozitivně. Pokud s během chceš začít, nepřehánějte to, začni pomalu a postupně. Střídej běh s chůzí, zvol volné tempo a nezoškliv si tento pohyb hned na počátku. Možných tras je velká spousta, lze běhat po tvrdém i měkkém terénu. S ohledem na klouby je doporučován měkčí povrch. Pokud tě běh nadchne, nešetři na běžecké obuvi a nech si při jejich výběru provést analýzu došlapu, pak bude bota tvojim nohám sedět jako ulitá. 

Tip: Dobře se obleč a nezapomeň se protáhnout. Zvol raději více vrstev a obleč se tak, jako kdyby bylo cca o 5°C více.

Vyzkoušej něco mezi a zapoj celé tělo - Nordic Walking

Pokud se ti zdá běh příliš namáhavý a nebo tě tato aktivita nenaplňuje, pořiď si speciální hůlky a vyzkoušej Nordic Walking. Obohať chůzi, při které máš ruce podél těla. Chop se hůlek a zaměstnej pohybem rovnoměrně celé tělo. Chůze s hůlkami zajistí přirozenou, biomechanicky správnou chůzi, zrychlí tvoje tempo a zajistí lepší stabilitu při procházkách a turistice. Pohyby, které provádějí ruce jsou podobné jako u běžkování. Tento sport se vyvinul díky učitelce v Helsinkách Leeně Jääskeläinen, která využila hůlek a chůze v hodinách tělocviku v roce 1966.

Tip: Abys Nordic Walking prováděla správně, zaměřte se na tři hlavní pilíře: správnou techniku chůze, správné držení těla a správné použití hůlek.

Pro maminky s dětmi - Strollering®

Jsi maminka s kočárkem a máš chuť se více hýbat? Nemusíš zůstat pouze u běžných procházek. Dej šanci sportu určenému pro maminky s kočárky. Cvičí se s dětmi v kočárku, v náručí a nebo může tvoje dítě prostě pobíhat kolem tebe. Cílem cvičení je, kromě procházek, také fitness cvičení ve venkovním prostředí. V neposlední řadě jsi i v kontaktu s ostatními účastnicemi. Nenásilně můžeš začít s hubnutím a posilováním. Určitě to bude zábava i pro tvoji ratolest.

Tip: Lekce strolleringu můžeš navštěvovat po celé republice. Třeba potkáš nové kamarády ty i tvoje děti.

Venkovní posilování i protažení těla - street workout

Klasická posilovna tě nebaví? Zacvič si venku bez zdvihání činek. K cvičení a získání svalové hmoty ti postačí vlastní váha těla. V současné době vzniká v parcích mnoho hřišť s přístroji, na kterých můžeš s vlastní vahou cvičit. U jednotlivých cviků nalezneš i popis pro jaké svalové skupiny je stanoviště vhodné a jak na něm cvičit. Cvičení je samozřejmě zdarma a můžeš se díky němu dostat do skvělé kondice.

Tip: Pokud ve tvém městě není street workoutové hřiště, využij ke cvičení třeba laviček, ležících klád v parku apod. 

 Pokud se ti do aktivního boje s jarní únavou prostě nechce, tak nesmutni.  Pokus se pozitivně přemýšlet a dopřávat tělu kvalitní stravu plnou vitamínů. Vídej se s přáteli, užívej si každého dne naplno a usmívej se.

Kopírovat odkaz

Doporučené články

Jak pečovat o svou pleť v zimě? 4 rady + 1 tip Jak pečovat o svou pleť v zimě? 4 rady + 1 tip
VUCH i Valentýn začíná na V… Náhoda? Nemyslíme VUCH i Valentýn začíná na V… Náhoda? Nemyslíme
Upírají se na ně miliony očí! Nejslavnější hvězdy Instagramu Upírají se na ně miliony očí! Nejslavnější hvězdy Instagramu
Jak zahnat zimní únavu? Jak zahnat zimní únavu?


x