Autor článku
Za každým opraveným kouskem z VUCH je příběh precizní práce a letité praxe – a jednou z těch, kdo za tím stojí, je naše hlavní švadlenka Iva. V rozhovoru jsme se s ní pobavili o tom, jak dlouho se šití věnuje, co ji na práci nejvíc těší a jak vlastně probíhá oprava produktů, které k nám zákaznice posílají zpět. Iva nám otevřela dveře do zákulisí, kde se opravy neberou jako rutina, ale jako poctivý návrat k tomu, aby každý kousek, u kterého to jde, znovu sloužil tak, jak má.
Jak dlouho děláš švadlenku?
Celkově jsem v tomto průmyslu asi 30 let.
Jak dlouho pro Vuch?
Švadlenku pro VUCH dělám 2 roky.
Co Tě na Tvý práci baví?
Na mý práci tady mě baví ta kreativita. Že těm produktům prodlužujeme život. Taky že se nic zbytečně nevyhazuje a zachraňujeme to, co má ještě další životnost.
Kolik denně opravíte kabelek?
S Marcelkou opravíme denně každá tak 10 kusů produktů průměrně. Někdy je toho míň, někdy víc. Navíc ještě řešíme další věci s naší zákaznickou podporou a snažíme se vyjít vstříc i s individuálními opravami a požadavky zákazníků.
Baví Tě víc šít nové věci nebo opravovat?
Určitě mě baví i po tý letitý zkušenosti víc opravovat produkty. Protože se ten produkt nevyhodí a dá se říct, že se mu dá nová šance. Mě vždy bavila ta různorodost v tom, že se to opravuje.
Takže se alespoň nevyhodí vše a my tomu můžeme prodloužit ten život.
Jak vlastně tyto opravy ve VUCH fungují?
Reklamační oddělení zhodnotí, jestli je zákazníkem zaslaný produkt na opravu, nebo se společně poradíme. Každý produkt nám projde pod rukama. Potom výrobek detailně projdeme a zjistíme, kde přesně je závada. Závadu opravíme a než se pošle zase zpět zákazníkovi, tak ho ještě celý jednou projdeme, zkontrolujeme a když je tam ještě něco, co vidíme, že by se dalo opravit, či zrenovovat, aniž by na to zákazník upozornil, tak se to vlastně opraví a pošleme ten produkt zpátky tak, aby byl náš zákazník spokojený.
A jak je to s individuálními opravami?
Třeba někdy za mnou holky ze zákaznického odd. přijdou a řeknou „Ivčo, paní u ledvinky má krátký popruh, nešlo by to nastavit?“ Já řeknu, že jasně, to půjde. Takže místo toho, aby klientka ten produkt reklamací vrátila, tak my jí ten popruh tady u nás prodloužíme z těch komponentů, co máme k dispozici.
Nebo naopak, někdy se ozve klientka, že chce kabelku vrátit, že má moc dlouhý popruh, ale kabelka se jí líbí, stojí o ni, tak jsme schopné ji naopak popruh zkrátit. Jsou to pro nás takový nadstandarty, ale úzce spolupracujeme s holkama ze zákaznické podpory a baví nás vyjít klientkám vstříc, a dělat Vuší radost tak, aby byla spokojenost na obou stranách.